Monday, November 1, 2010

BERMULA DENGAN LANGKAH YANG SAMA

Salam kepada semua pembaca budiman...

Hari ni nak cerita stail selamba skit. Hari ni aku ke Ipoh menjalankan odit seperti biasa. Kali ke dua aku datang ke kilang ni. Kali pertama ialah pada tahun 2008. Kesian tengok kilang ni...tak de pengeluaran. Sama seperti dulu jugak. Tak tahu sampai bila kilang ni boleh bertahan. Sekarang ni, kilang ni cuma beli produk dari negara lain dan jual semula. Dah jadi macam trading company jer pulak. Hhmmm, nak buat macam mana? Kena kreatif la...nak hidup... Tapi sekurang-kurangnya, kilang ni masih bertahan. Ada jugak kilang yang lebih besar dengan jumlah pekerja pada awalnya beribu-ribu kini dah tutup. Kesimpulannya, selagi kita bekerja dengan orang, selagi itulah nasib kita ditentukan oleh orang lain.

Bagaimana pula dengan menyertai MLM? Jawapannya, ya...masih juga lagi bekerja dengan orang (syarikat MLM)...TETAPI, sedikit berbeza dari segi pendapatan yang anda perolehi. Kalau bekerja makan gaji, gaji anda ditentukan oleh majikan. kadang-kadang dah perform bagus pun, tak dapat jugak naik pangkat. Masa tu mulalah sakit hati ngan majikan. Tambah2 pulak ada geng yang dah diketahui tak pandai buat kerja selain dari kerja membodek boss pulak yang naik pangkat. Mulala angin satu badan.

Berbeza dengan menyertai MLM, gaji anda, anda yang tentukan. Gaji anda akan dibayar setimpal dengan usaha anda. Tiada pilih kasih dalam MLM. Tu yang seronok. Tak timbul masalah sakit hati, etc. Tapi ada yang mengatakan bahawa masuk MLM ni akan mengayakan upline jer...betul ke? OK, jawapannya akan saya kongsikan pada masa akan datang...tunggu.....

MLM is a good direction to go if you are informed and know how to choose the one that fits you best. If you help others find success, you will find success.

Eliza, WELA Silver Leader.

Ingin sertai MLM bersama saya. KLIK SINI.

  

No comments:

Post a Comment